Parshvanatha or Parshva is the 23rd Tirthankara (“Ford builder”, i.e. savior) of the current era, according to Jainism, a religion of India.
Parshvanatha was the first Tirthankara for which there is historical evidence, but this evidence is intimately linked to legend. It is said to have preceded Mahavira, the most recent Tirthankara, about 250 years ago, who traditionally died in 527 BCE. A text indicates that Mahavira’s parents followed the teachings of Parshvanatha, but there is no evidence that Mahavira himself officially concluded a religious order founded by this teacher. Parshvanatha established the “quadruple restriction”, the four vows taken by his supporters (not to take life, steal, lie or own property) which, with the addition of Mahavira of the vow of celibacy, became the five “great vows “(mahavratas) of Jain ascetics. While Parshvanatha allowed monks to wear upper and lower clothing, Mahavira completely abandoned the clothing. According to tradition, the two sets of views were reconciled by a disciple of each of the Tirthankaras, and the supporters of Parshvanatha accepted the reforms of Mahavira.
The legends surrounding Parshvanatha emphasize their association with snakes. It is said that his mother saw a black snake crawl by his side before his birth, and in sculpture and painting, he always identifies himself with a canopy of snake hoods above his head. According to the accounts of the Jainist script Kalpa-sutra, Parshvanatha once saved a snake that had been trapped on a log in the fire of an ascetic. The serpent, who is later reborn as Dharana, the lord of the underground kingdom of nagas (snakes), protects Parshvanatha from a storm sent by a demon.
॥ Parshvanathasahasranamastotram Telugu Lyrics ॥
॥ పార్శ్వనాథసహస్రనామస్తోత్రమ్ ॥
శ్రీకల్యాణసాగరసూరికృత
శ్రీసరస్వత్యై నమః ॥
పార్శ్వనాథో జినః శ్రీమాన్ స్యాద్వాదీ పార్శ్వనాయకః ।
శివతాతిర్జనత్రాతా దద్యాన్మే సౌఖ్యమన్వహమ్ ॥ ౧ ॥
నమస్యన్తి నరాః సర్వే శీర్షేణ భక్తిభాసురాః ।
పాపస్తోమమపాకర్తుం తం పార్శ్వం నౌమి సర్వదమ్ ॥ ౨ ॥
యథార్థవాదినా యేనోన్మూలితాః క్లేశపాదపాః ।
తేనానుభూయతే ఋద్ధిధీమతా సూక్ష్మదర్శినా ॥ ౩ ॥
శమ్భవే పార్శ్వనాథాయ శ్రీమతే పరమాత్మనే ।
నమః శ్రీవర్ద్ధమానాయ విశ్వవ్యాధిహరాయ వై ॥ ౪ ॥
దర్వీకరః శుభధ్యానాద్ధరణేన్ద్రమవాప సః ।
యస్మాత్ పరమతత్త్వజ్ఞాత్ సుపార్శ్వాల్లోకలోచనాత్ ॥ ౫ ॥
ప్రతిపూర్ణం ధ్రువం జ్ఞానం నిరావరణముత్తమమ్ ।
విద్యతే యస్య పార్శ్వస్య నిఖిలార్థావభాసకమ్ ॥ ౬ ॥
యస్మినతీన్ద్రియే సౌఖ్యమనన్తం వర్తతే ఖలు ।
స శ్రద్ధేయః స చారాధ్యో ధ్యేయః సైవ నిరన్తరమ్ ॥ ౭ ॥
సప్తవిభక్తీనాం శ్లోకాః ।
తవ స్తోత్రేణ కుర్వే స్వాం జిహ్వాం దోషశతాకులామ్ ।
పూతామిదం భవారణ్యే జన్తూతాం జన్మనః ఫలమ్ ॥ ౮ ॥
వరదాయ నమస్తుభ్యం నమః క్షీణాష్టకర్మణే ।
సారదాయ నమస్తుభ్యం నమోఽభీష్టార్థదాయినే ॥ ౯ ॥
శఙ్కరాయ నమస్తుభ్యం నమో యథార్థదర్శినే ।
విపద్ధర్త్రే నమస్తుభ్యం నమో విశ్వార్త్తిహారిణే ॥ ౧౦ ॥
ధర్మమూర్త్తే నమస్తుభ్యం జగదానన్దదాయినే ।
జగద్భర్త్రే నమస్తేఽపి నమః సకలదర్శినే ॥ ౧౧ ॥
సర్వజ్ఞాయ నమస్తుభ్యం నమో బన్ధురతేజసే ।
శ్రీకరాయ నమస్తుభ్యమనన్తజ్ఞానినే నమః ॥ ౧౨ ॥
నాథ ! త్వచ్చరణామ్భోజసేవారసికతత్పరాః ।
విలసన్తి శ్రియం భవ్యాః సదోదయా మహీతలే ॥ ౧౩ ॥
ఇన్ద్రా అపి గుణాన్ వక్తుం పారం యస్య యయుర్నహి ।
అసఙ్ఖ్యేయాననల్పాశ్చ క్షమస్తర్హి కథం నరః ॥ ౧౪ ॥
తథాపి జ్ఞానముగ్ధోఽహం భక్తిప్రేరితమానసః ।
నామ్నామష్టసహస్రేణ త్వాం స్తువే సౌఖ్యదాయకమ్ ॥ ౧౫ ॥
ఇతి శ్రీపార్శ్వనాథనామావల్యాం స్తుతిప్రస్తావనా ॥
అథ సహస్రనామస్తోత్రమ్ ॥
అర్హన్ క్షమాధరః స్వామీ క్షాన్తిమాన్ క్షాన్తిరక్షకః ।
అరిఞ్జయః క్షమాధారః శుభంయురచలస్థితిః ॥ ౧ ॥
లాభకర్తా భయత్రాతా చ్ఛద్మాపేతో జినోత్తమః ।
లక్ష్మణో నిశ్చలోఽజన్మా దేవేన్ద్రో దేవసేవితః ॥ ౨ ॥
ధర్మనాథో మనోజ్ఞాఙ్గో ధర్మిష్టో ధర్మదేశకః ।
ధర్మరాజః పరాతజ్ఞో ధర్మజ్ఞో ధర్మతీర్థకృత్ ॥ ౩ ॥
సద్ధేర్యాల్పితహంసాద్రిస్తత్రభవాన్ నరోత్తమః ।
ధార్మికో ధర్మధౌరేయో ధృతిమాన్ ధర్మనాయకః ॥ ౪ ॥
ధర్మపాలః క్షమాసద్మా(ద్మ) ధర్మసారథిరీశ్వరః ।
ధర్మాధ్యక్షో నరాధీశో ధర్మాత్మా ధర్మదాయకః ॥ ౫ ॥
ధర్మవాన్ ధర్మసేనానీరచిన్త్యో ధీరధీరజః ।
ధర్మఘోషః ప్రకాశాత్మా ధర్మీ ధర్మప్రరూపకః ॥ ౬ ॥
బహుశ్రుతో బహుబుద్ధిర్ధర్మార్థీ ధర్మవిజ్జినః ।
దేవః సనాతనోఽసఙ్గోఽనల్పకాన్తిర్మనోహరః ॥ ౭ ॥
శ్రీమాన్ పాపహరో నాథోఽనీశ్వరోఽబన్ధనోఽరజాః ।
అచిన్త్యాత్మాఽనఘో వీరోఽపునర్భవో భవోజ్ఝితః ॥ ౮ ॥
స్వయమ్భూః శఙ్కరో భూష్ణురనుత్తరో జినోత్తమః ।
వృషభః సౌఖ్యదోఽస్వప్నోఽనన్తజ్ఞానీ నరార్చితః ॥ ౯ ॥
ఆత్మజ్ఞో విశ్వవిద్ భవ్యోఽనన్తదర్శీ జినాధిపః ।
విశ్వవ్యాపీ జగత్పాలో విక్రమీ వీర్యవాన్ పరః ॥ ౧౦ ॥
విశ్వబన్ధురమేయాత్మా విశ్వేశ్వరో జగత్పతిః ।
విశ్వేనో విశ్వపో విద్వాన్ విశ్వనాథో విభుః ప్రభుః ॥ ౧౧ ॥
అర్హత్ శతమ్ ॥ ౧౦౦ ॥
వీతరాగః ప్రశాన్తారిరజరో విశ్వనాయకః ।
విశ్వాద్భుతో నిఃసపత్నో వికాశీ విశ్వవిశ్రుతః ॥ ౧ ॥
విరక్తో విబుధైః సేవ్యో వైరఙ్గికో విరాగవాన్ ।
ప్రతీక్ష్యో విమలో ధీరో విశ్వేశో వీతమత్సరః ॥ ౨ ॥
వికస్వరో జనశ్రేష్ఠోఽరిష్టతాతిః శివఙ్కరః ।
విశ్వదృశ్వా సదాభావీ విశ్వగో విశదాశయః ॥ ౩ ॥
విశిష్టో విశ్వవిఖ్యాతో విచక్షణో విశారదః ।
విపక్షవర్జితోఽకామో విశ్వేడ్ విశ్వైకవత్సలః ॥ ౪ ॥
విజయీ జనతాబన్ధుర్విద్యాదాతా సదోదయః ।
శాన్తిదః శాస్రవిచ్ఛమ్భుః శాన్తో దాన్తో జితేన్ద్రియః ॥ ౫ ॥
వర్ద్ధమానో గతాతఙ్కనే వినాయకోజ్ఝితోఽక్షరః ।
అలక్ష్యోఽభీష్టదోఽకోపోఽనన్తజిత్ వదతాం వరః ॥ ౬ ॥
విముక్తో విశదోఽమూర్తో విజ్ఞో విశాల అక్షయః ।
అమూర్తాత్మాఽవ్యయో ధీమాన్ తత్త్వజ్ఞో గతకల్ముషః ॥ ౭ ॥
శాన్తాత్మా శాశ్వతో నిత్యస్రికాలజ్ఞస్రికాలవిత్ ।
త్రైలోక్యపూజితోఽవ్యక్తో వ్యక్తవాక్యో విదాం వరః ॥ ౮ ॥
సర్వజ్ఞః సత్యవాక్ సిద్ధః సోమమూర్తిః ప్రకాశకృత్ ।
సిద్ధాత్మా సర్వదేవేశోఽజయ్యోఽమేయర్ద్ధిరస్మరః ॥ ౯ ॥
క్షమాయుక్తః క్షమాచఞ్చుః క్షమీ సాక్షీ పురాతనః ।
పరమాత్మా పరత్రాతా పురాణః పరమద్యుతిః ॥ ౧౦ ॥
పవిత్రః పరమానన్దః పూతవాక్ పరమేశ్వరః ।
పూతోఽజేయః పరఞ్జ్యోతిరనీహో వరదోఽరహాః ॥ ౧౧ ॥
వీతరాగశతమ్ ॥ ౨౦౦ ॥
తీర్థఙ్కరస్తతశ్లోకస్తీర్థేశస్తీర్థమణ్డనః ।
తత్త్వమూర్త్తిసఙ్ఖ్యేయస్తీర్థకృత్ తీర్థనాయకః ॥ ౧ ॥
వీతదమ్భః ప్రసన్నాత్మా తారకస్తీర్థలోచనః ।
తీర్థేన్ద్రస్త్వాగవాన్ త్యాగీ తత్త్వవిత్ త్యక్తసంసూతిః ॥ ౨ ॥
తమోహర్తా జితద్వేషస్తీర్థాధీశో జగత్ప్రియః ।
తీర్థపస్తీర్ణసంసారస్తాపహృత్ తారలోచనః ॥ ౩ ॥
తత్త్వాత్మా జ్ఞానవిత్ శ్రేష్ఠో జగన్నాథో జగద్విభుః ।
జగజ్జైత్రో జగత్కర్తా జగజ్జ్యేష్ఠో జగద్గురు: ॥ ౪ ॥
జగద్ధయేయో జగద్వన్ద్యో జ్యోతిమా(ష్మా) ) న్ జగతః పతిః ॥ ౫ ॥
జితమోహో జితానఙ్గో జితనిద్రో జితక్షయః ।
జితవైరో జితక్లేశో జగద్గ్రైవేయకః శివః ॥ ౬ ॥
జనపాలో జితక్రోధో జనస్వామీ జనేశితా ।
జగత్త్రయమనోహారీ జగదానన్దదాయకః ॥ ౭ ॥
జితమానో జితాఽఽకల్పో జనేశో జగదగ్రగః ।
జగత్బన్ధుర్జగత్స్వామీ జనేడ్ జగత్పితామహః ॥ ౮ ॥
జిష్ణుర్జయీ జగద్రక్షో విశ్వదర్శీ జితామయః ।
జితలోభో జితస్నేహో జగచ్చన్ద్రో జగద్రవిః ॥ ౯ ॥
నృమనోజవసః శక్తో జినేన్ద్రో జనతారకః ।
అలఙ్కరిష్ణురద్వేష్యో జగత్త్రయవిశేషకః ॥ ౧౦ ॥
జనరక్షాకరః కర్తా జగచ్చూడామణిర్వరః ।
జ్యాయాన్ జితయథాజాతో జాడ్యాపహో జగత్ప్రభుః ॥ ౧౧ ॥
జన్తుసౌఖ్యకరో జన్మజరామరణవర్జితః ।
జన్తుసేవ్యో జగద్వ్యాప్తో జ్వలత్తేజా అకల్కనః ॥ ౧౨ ॥
జితసర్వో జనాధారస్తీర్థరాట్ తీర్థదేశకః ।
నరపూజ్యో నరమాన్యో లడానలఘనాఘనః ॥ ౧౩ ॥
తీర్థశతమ్ ॥ ౩౦౦ ॥
దేవదేవః స్థిరః స్థాస్నుః స్థేష్టః స్థేయో దయాపరః ।
స్థావరో దానవాన్ దాతా దయాయుక్తో దయానిధిః ॥ ౧ ॥
దమితారిర్దయాధామా దయాలుర్దానతత్పరః ।
స్థవిష్టో జనతాధారః స్థవీయాన్ దేవతల్లజః ॥ ౨ ॥
స్థేయాన్ సూక్ష్మవిచారజ్ఞో దుఃస్థహర్తా దయాచణః ।
దయాగర్భో దయాపూతో దేవార్చ్యో దేవసత్తమః ॥ ౩ ॥
దీప్తో దానప్రదో దివ్యో దున్దుభిధ్వనిరుత్తమః ।
దివ్యభాషాపతిశ్చారుర్దమీ దేవమతల్లికః ॥ ౪ ॥
దాన్తాత్మా దేవసేవ్యోఽపి దివ్యమూర్తిర్దయాధ్వజః ।
దక్షో దయాకరః కమ్రో దానాల్పితసురద్రుమః ॥ ౫ ॥
దుఃఖహరో దయాచఞ్చుర్దలితోత్కటకల్ముషః ।
దృఢధర్మా దృఢాచారో దృఢవ్రతో దమేశ్వరః ॥ ౬ ॥
దృఢశీలో దృఢపుణ్యో దృ(ద్ర) ఢీయత్ దమితేన్ద్రియః
దృఢక్రియో దృఢధైర్యో దాక్షిణ్యో దృఢసంయమః ॥ ౭ ॥
దేవప్రష్టో దయాశ్రేష్ఠో వ్యతీతాశేషబన్ధనః ।
శరణ్యో దానశౌణ్డీరో దారిద్ర్యచ్ఛేదకః సుధీః ॥ ౮ ॥
దయాధ్యక్షో దురాధర్షో ధర్మదాయకతత్పరః ।
ధన్యః పుణ్యమయః కాన్తో ధర్మాధికరణీ సహః ॥ ౯ ॥
నిఃకలఙ్కో నిరాధారో నిర్మలో నిర్మలాశయః ।
నిరామయో నిరాతఙ్గో నిర్జరో నిర్జరార్చితః ॥ ౧౦ ॥
నిరాశంసో నిరాకాఙ్క్షో నిర్విఘ్నో భీతివర్జితః ।
నిరామో నిర్మమః సౌమ్యో నిరఞ్జనో నిరుత్తరః ॥ ౧౧ ॥
నిర్గ్రన్థో నిఃక్రియః సత్యో నిస్సఙ్గో నిర్భయోఽచలః ।
నిర్వికల్పో నిరస్తాంహో నిరాబాధో నిరాశ్రవః ॥ ౧౨ ॥
దేవశతమ్ ॥ ౪౦౦ ॥
ఆత్మభూః శమ్భవో విష్ణుః కేశవః స్థవిరోఽచ్యుతః ।
పరమేష్ఠీ విధిర్ధాతా శ్రీపతిర్నాగల(లా) చ్ఛనః ॥ ౧ ॥
శతధృతిః శతానన్దః శ్రీవత్సోఽధోక్షజో హరిః ।
విశ్వమ్భరో హరిస్వామీ సర్పేశో విష్టరశ్రవాః ॥ ౨ ॥
సురజ్యేష్ఠశ్చతుర్వక్త్రో గోవిన్దః పురుషోత్తమః ।
అష్టకర్ణశ్చతురాస్యశ్చతుర్భుజః స్వభూః కవిః ॥ ౩ ॥
సాత్త్వికః కమనో వేధాస్రివిక్రమో కుమోదకః ।
లక్ష్మీవాన్ శ్రీధరః స్రష్టా లబ్ధవర్ణః ప్రజాపతిః ॥ ౪ ॥
ధ్రువః సూరిరవిజ్ఞేయః కారుణ్యోఽమితశాసనః ।
దోషజ్ఞః కుశలోఽభిజ్ఞః సుకృతీ మిత్రవత్సలః ॥ ౫ ॥
ప్రవీణో నిపుణో బుద్ధో విదగ్ధః ప్రతిభాన్వితః ।
జనానన్దకరః శ్రాన్తః ప్రాజ్ఞో వైజ్ఞానికః పటుః ॥ ౬ ॥
ధర్మచక్రీ కృతీ వ్యక్తో హృదయాలుర్వదావదః ।
వాచోయుక్తిపటుర్వక్తా వాగీశః పూతశాసనః ॥ ౭ ॥
వేదితా పరమః పూజ్యః పరబ్రహ్మప్రదేశకః ।
ప్రశమాత్మా పరాదిత్యః ప్రశాన్తః ప్రశమాకరః ॥ ౮ ॥
ధనీశ్వరో యథాకామీ స్ఫారధీర్నిరవగ్రహః ।
స్వతన్త్రః స్ఫారశృఙ్గారః పద్మేశః స్ఫారభూషణః ॥ ౯ ॥
స్ఫారనేత్రః సదాతృప్తః స్ఫారమూర్తిః ప్రియంవదః ।
ఆత్మదర్శీ సదావన్ద్యో బలిష్టో బోధిదాయకః ॥ ౧౦ ॥
బుద్ధాత్మా భాగ్యసంయుక్తో భయోజ్ఝితో భవాన్తకః ।
భూతనాథో భయాతీతో బోధిదో భవపారగః ॥ ౧౧ ॥
ఆత్మశతమ్ ॥ ౫౦౦ ॥
మహాదేవో మహాసాధుర్మహాన్ భునీన్ద్రసేవితః ।
మహాకీర్తిర్మహాశక్తిమహావీర్యో మహాయతిః ॥ ౧ ॥
మహావ్రతో మహారాజో మహామిత్రో మహామతిః ।
మహేశ్వరో మహాభిక్షుర్మునీన్ద్రో భాగ్యభాక్ శమీ ॥ ౨ ॥
మహాధృతిర్మహాకాన్తిర్మహాతపా మహాప్రభుః ।
మహాగుణో మహాశ్లీలో మహాజినో మహాపతిః ॥ ౩ ॥
మహామహా మహాశ్లోకో మహాబుద్ధిర్మహోదయః ।
మహానన్దో మహాధీరో మహానాథో మహాబలః ॥ ౪ ॥
మహావీరో మహాధర్మా మహానేతా మహాయశాః ।
మహాసూనుర్మహాస్వామీ మహేశః పరమోదయః ॥ ౫ ॥
మహాక్షమో మహాభాగ్యో మహోదర్కో మహాశయః ।
మహాప్రాజ్ఞో మహాచేతా మహాప్రభో మహేశితా ॥ ౬ ॥
మహాసత్త్వో మహాశతే మహాశాస్రో మహర్ద్ధికః ।
మహాబోధిర్మహాధీశో మహామిశ్రో మహాక్రియః ॥ ౭ ॥
మహాబన్దుర్మహాయోగీ మహాత్మా మహసామ్పతిః ।
మహాలబ్ధిర్మహాపుణ్యో మహావాక్యో మహాద్యుతిః ॥ ౮ ॥
మహాలక్ష్యీర్మహాచారో మహాజ్ద్యోతిర్మహాశ్రుతః ।
మహామనా మహామూర్త్తిర్మహేభ్యః సున్దరో వశీ ॥ ౯ ॥
మహాశీలో మహావిద్యో మహాప్తో హి మహావిభుః ।
మహాజ్ఞానో మహాధ్యానో మహోద్యమో మహోత్తమః ॥ ౧౦ ॥
మహాసౌఖ్యో మహాధ్యేయో మహాగతిర్మహానరః ।
మహాతోషో మహాధైర్యో మహేన్ద్రో మహిమాలయః ॥ ౧౧ ॥
మహాసుహృన్మహాసఖ్యో మహాతనుర్మహాధిభూః ।
యోగాత్మా యోగవిత్ యోగీ శాస్తా యమీ యమాన్తకృత్ ॥ ౧౨ ॥
మహాశతమ్ ॥ ౬౦౦ ॥
హర్షదః పుణ్యదస్తుష్టః సన్తోషీ సుమతిః పతిః ।
సహిష్ణుః పుష్ట(ష్టి) దః పుష్టః సర్వంసహః సదాభవః ॥ ౧ ॥
సర్వకారణికః శిష్టో లగ్నకః సారదోఽమలః ।
హతకర్మా హతవ్యాధిర్హతాత్తిర్హతదుర్గతిః ॥ ౨ ॥
పుణ్యవాన్ మిత్రయుర్మేధ్యః ప్రతిభూర్ధర్మమన్దిరః ।
యశస్వీ సుభగః శుభ్రస్త్రిగుప్తో హతదుర్భగః ॥ ౩ ॥
హృషీకేశోఽప్రతర్క్యాత్మాఽనన్తదృష్టిరతీన్ద్రియః ।
శివతాతిరచిన్త్యర్ద్ధిరలేపో మోక్షదాయకః ॥ ౪ ॥
హతదుఃఖో హతానఙ్గో హతక్లేశకదమ్బకః।
సంయమీ సుఖరోఽద్విష్టః పరాద్ధర్యో హతపాతకః ॥ ౫ ॥
శేభుఖీశః సుప్రసన్నః క్షేమఙ్కరో దయాలయః ।
స్తవనార్హో విరాగార్హస్తపస్వీ హర్షసంయుతః ॥ ౬ ॥
అచలాత్మాఽఖిలజ్యోతిః శాన్తిమానరిమర్దనః ।
అరిఘ్నోఽపునరావృత్తిరరిహర్తాఽరిభఞ్జకః ॥ ౭ ॥
అరోషణోఽప్రమేయాత్మాఽధ్యాత్మగమ్యో యతీశ్వరః ।
అనాధారో యమోపేతః ప్రభాస్వరః స్వయమ్ప్రభః ॥ ౮ ॥
అర్చితో రతిమానాప్తో రమాకరో రమాప్రదః ।
అనీర్ష్యాలురశోకోఽగ్ర్యోఽవద్యభిన్నవిశ్వరః ॥ ౯ ॥
అనిఘ్నోఽకిఞ్చనః స్తుత్యః సజ్జనోపాసితక్రమః ।
అవ్యాబాధః ప్రభూతాత్మా పారగతః స్తుతీశ్వరః ॥ ౧౦ ॥
యోగినాథః సదామోదః సదాధ్యేయోఽభివాదకః ।
సదామిశ్రః సదాహర్షః సదాసౌఖ్యః సదాశివః ॥ ౧౧ ॥
హర్షశతమ్ ॥ ౭౦౦ ॥
జ్ఞానగర్భో గణశ్రేష్ఠో జ్ఞానయుక్తో గుణాకరః ।
జ్ఞానచఞ్చుర్గతస్తేశో గుణవాన్ గుణసాగరః ॥ ౧ ॥
జ్ఞానదో జ్ఞానవిఖ్యాతో జ్ఞానాత్మా గూఢగోచరః ।
జ్ఞానసిద్ధికరో జ్ఞానీ జ్ఞానజ్ఞో జ్ఞాననాయకః ॥ ౨ ॥
జ్ఞానాఽమిత్రహరో గోప్తా గూఢాత్మా జ్ఞానభూషితః ।
జ్ఞానతత్త్వో గుణగ్రామో గతశత్రుర్గతాతురః ॥ ౩ ॥
జ్ఞానోత్తమో గతాశఙ్కో గమ్భీరో గుణమన్దిరః ।
జ్ఞాతజ్ఞేయో గదాపేతో జ్ఞానత్రితయసాధకః ॥ ౪ ॥
జ్ఞానాబ్ధిః గీర్పతిః స్వస్థో జ్ఞానభాక్ జ్ఞానసర్వగః ।
జ్ఞాతగోత్రో గతశోచ్యః సద్గుణరత్నరోహణః ॥ ౫ ॥
జ్ఞానోత్కృష్టో గతద్వేషో గరిష్ఠగీః గిరాం పతిః ।
గణాగ్రణీర్గుణజ్యేష్ఠో గరీయాన్ గుణమనోహరః ॥ ౬ ॥
గుణజ్ఞో జ్ఞాతవృత్తాన్తో గురుర్జ్ఞానప్రకాశకః ।
విశ్వచఞ్చుర్గతాకల్పో గరిష్ఠో గుణపేటకః ॥ ౭ ॥
గమ్భీరధీర్గుణాధారో గుణఖానిర్గుణాలయః ।
జ్ఞాతాభిధో గతాకాఙ్క్షో జ్ఞానపతిర్గతస్తుహః ॥ ౮ ॥
గుణీ జ్ఞాతరహఃకర్మా క్షేమీ జ్ఞానవిచక్షణః ।
గణేశో జ్ఞాతసిద్ధాన్తో గతకష్టో గభీరవాక్ ॥ ౯ ॥
గతగత్యాగతిర్గుణ్యో గీర్వాణవాక్ పురోగమః ।
గీర్వాణేన్ద్రో గతగ్లాస్నుర్గతమోహో దరోజ్ఝితః ॥ ౧౦ ॥
గీర్వాణపూజితో వన్ద్యోఽన(ని) న్ద్యో గీర్వాణసేవితః ।
స్వేదజ్ఞో గతసంసారో గీర్వాణరాట్ పురఃసరః ॥ ౧౧ ॥
ఘాతికర్మవినిర్ముక్తో ఖేదహర్తా ఘనధ్వనిః ।
ఘనయోగో ఘనజ్ఞానో ఘనదో ఘనరాగహృత్ ॥ ౧౨ ॥
ఉత్తమాత్మా గతాబాధో ఘనబోధసమన్వితః ।
ఘనధర్మా ఘనశ్రేయో గీర్వాణేన్ద్రశిరోమణిః ॥ ౧౩ ॥
జ్ఞానశతమ్ ॥ ౮౦౦ ॥
ఐశ్వర్యమణ్డితః కృష్ణో ముముక్షుర్లోకనాయకః ।
లోకేశః పుణ్డరీకాక్షో లోకేడ్ లోకపురన్దరః ॥ ౧ ॥
లోకార్కో లోకరాట్ సార్వో లోకేశో లోకవల్లభః ।
లోకజ్ఞో లోకమన్దారో లోకేన్ద్రో లోకకుఞ్జరః ॥ ౨ ॥
లోకార్చ్యో లోకశౌణ్డీరో లోకవిల్లోకసంస్తుతః ।
లోకేనో లోకధౌరేయో లోకాగ్ర్యో లోకరక్షకః ॥ ౩ ॥
లోకానన్దప్రదః స్థాణుః శ్రమణో లోకపాలకః ।
ఐశ్వర్యశోభితో బభ్రుః శ్రీకణ్ఠో లోకపూజితః ॥ ౪ ॥
అమృతాత్మోత్తమాధ్యాన ఈశానో లోకసేవితః ।
ఐశ్వర్యకారకో లోకవిఖ్యాతో లోకధారకః ॥ ౫ ॥
మృత్యుఞ్జయో నరధ్యేయో లోకబన్ధుర్నరేశితా ।
లోకచన్ద్రో నరాధారో లోకచక్షురనీశ్వరః ॥ ౬ ॥
లోకప్రేష్ఠో నరవ్యాప్తో లోకసింహో నరాధిభూః ।
లోకనాగో నరఖ్యాతో లోభభిల్లోకవత్సలః ॥ ౭ ॥
వామదేవో నరజ్యాయాన్ లోకభర్తా నరాగ్రగః ।
లోకవిభుర్నరదృశ్వా లోకపో లోకభాస్కరః ॥ ౮ ॥
లోకదర్శీ నరజ్యేష్ఠో లోకవన్ద్యో నరాధిపః ।
లోకశాస్తా నరవ్యాధిహర్తా లోకవిభావకః ॥ ౯ ॥
సుమేధా లోకబర్హిష్టః సత్యాశీర్లోకవన్దితః ।
ఋద్ధికర్తా నరస్వామీ ఋద్ధిమాన్ లోకదేశకః ॥ ౧౦ ॥
ప్రమాణం ప్రణవః కామ్య ఇ(ఈ) శితోత్తమసంవరః ।
ఇభ్య ఉత్తమసంవేగ ఇన ఉత్తమపూరుషః ॥ ౧౧ ॥
స్తుత్ద్యా(త్య) ర్హ ఉత్తమాసేవ్యోఽదభ్రతేజా అహీశ్వరః ।
ఉత్తమాఖ్యః సుగుప్తాత్మా మన్తా తజ్ఞః పరివృఢః ॥ ౧౨ ॥
లోలుపధ్నో నిరస్తైనాః సువ్రతో వ్రతపాలకః ।
అశ్వసేనకులాధారో నీలవర్ణవిరాజితః ॥ ౧౩ ॥
ఐశ్వర్యశతమ్ ॥ ౯౦౦ ॥
కల్యాణభాగ్ భునిశ్రేష్ఠశ్చతుర్ధా మర్త్యసేవితః ।
కామ్యదః కర్మశత్రుఘ్నః కల్యాణాత్మా కలాధరః ॥ ౧ ॥
కర్మఠః కేవలీ కర్మకాష్టాగ్నిః కరుణాపరః ।
చక్షుష్యశ్చతురః కర్మముక్తః కల్యాణమన్దిరః ॥ ౨ ॥
క్రియాదక్ష క్రియానిష్ఠః క్రియావాన్ కామితప్రదః ।
కృపాచణః కృపాచఞ్చుః కీర్తిదః కపటోజ్ఝితః ॥ ౩ ॥
చన్ద్రప్రభః ఛలోచ్ఛేదీ చన్ద్రోపాసితపత్కజః ।
క్రియాపరః కృపాగారః కృపాలుః కేశదుర్గతః ॥ ౪ ॥
కారణం భద్రకూపారః కలావిత్ కుమతాన్తకృత్ ।
మద్రపూర్ణః కృతాన్తజ్ఞః కృతకృత్యః కృపాపరః ॥ ౫ ॥
కృతజ్ఞః కమలాదాతా కృతాన్తార్థప్రరూపకః ।
భద్రమూర్తిః కృపాసిన్ధుః కామఘటః కృతక్రియః ॥ ౬ ॥
కామహా శోచనాతీతః కృతార్థః కమలాకరః ।
చారుమూర్తిశ్చిదానన్దశ్చిన్తామణిశ్చిరన్తనః ॥ ౭ ॥
చిదానన్దమయశ్చిన్తావర్జితో లోభతర్జితః ।
కర్మహా బన్ధమోక్షజ్ఞః కృపావాన్ కాన్తికారకః ॥ ౮ ॥
కజనేత్రో నరత్రాతా కృతపుణ్యః కృతాన్తవిత్ ।
లోకాగ్రణీవి(ర్వి) రోధఘ్నః కీర్తిమాన్ ఖగసేవితః ॥ ౯ ॥
అయాచితో మహోత్సాహశ్చిదూపశ్చిన్మయో వృతిః ।
భద్రయుక్తః స్వయమ్బుద్ధోఽనల్పబుద్ధిర్దమేశితా ॥ ౧౦ ॥
విశ్వకర్మా కలాదక్షః కల్పవృక్షః కలానిధిః ।
లోభతిరస్కృతః సూక్ష్మో లోభహృత్ కృతలక్షణః ॥ ౧౧ ॥
లోకోత్తమో జనాధీశో లోకధాతా కృపాలయః ।
సూక్ష్మదర్శ్యేన్దునీలాభో లోకావతంసకః క్షమః ॥ ౧౨ ॥
శిష్టేష్టోఽప్రతిభః శాన్తిశ్ఛత్రత్రయవిభూషితః ।
చామీకరాసనారూఢః శ్రీశః కల్యాణశాసనః ॥ ౧౩ ॥
కర్మణ్యోఽత్రభవాన్ భద్రః శాన్తికరః ప్రజాహితః ।
భవ్యమానవకోటీరో ముక్తిజానిః శ్రియాన్నిధిః ॥ ౧౪ ॥
కల్యాణశతమ్ ॥ ౧౦౦౦ ॥ ఛ ॥
అమూని తవ నామాని పఠన్తి యే నరోత్తమాః ।
భవేయుః సమ్పదస్తేషాం సిద్ధయశ్చాపి మఞ్జులాః ॥ ౧ ॥
స్వామిన్ ! జిహవాసహస్రోఽపి వఞ్చు శక్తో న తే గుణాన్ ।
సహస్రాక్షో న తే రూపశ్రియం నిరీక్షితుం క్షమః ॥ ౨ ॥
త్వచ్చేతసి ప్రవర్తేఽహమిత్యుదన్తో హి దుర్లభః ।
మచ్చిత్తే విద్యసే త్వం చేత్ దేవేనాన్యేన పూర్యతామ్ ॥ ౩ ॥
హర్షబాష్పజలైర్భవ్యైర్మన్నేత్రే త్వన్ముఖాశ్రితే ।
అన్యప్రేక్షణసమ్భూతం క్షాలయ(యే) తాం మలం నిజమ్ ॥ ౪ ॥
త్వద్వక్త్రసఙ్గినీ నేత్రే త్వత్పరీష్టికరౌ కరౌ ।
త్వద్గుణగ్రాహకే శ్రోత్రే భూయాస్తాం మే ముదా సదా ॥ ౫ ॥
ఋద్ధిత్వం హి ప్రభుత్వం వా మనోవాచ్ఛితమన్వహమ్ ।
సౌభాగ్యత్వం నృపత్వం వై లభేరన్ తవ భక్తితః ॥ ౬ ॥
త్వమసి నాథ! భవార్ణవనావికస్త్వమసి సౌఖ్యకదమ్బకకారకః ।
త్వమసి సిద్ధివధూస్తననాయకస్త్వమసి సప్తనయార్థవిచక్షణః ॥ ౭ ॥
త్వమసి దుఃఖనివారణతత్పరస్త్వమసి ముక్తివశారతిహర్షితః ।
త్వమసి భవ్యకుశేశయభాస్కరస్త్వమసి దేవనరాధిపసేవితః ॥ ౮ ॥
త్వమసి మోహమతఙ్గజకేశరీ త్వమసి నాథ! జగజ్జనవత్సలః ।
త్వమసి దుఃకృతమన్మథశఙ్కరస్త్వమసి కోపశిలోచ్చయముద్గరః ॥ ౯ ॥
భృత్యోఽస్మి తవ దాసోఽహం వినయీ తేఽస్మి కిఙ్కరః ।
నాథ! త్వచ్చరణాధారో లభే శం భవదాశ్రితః ॥ ౧౦ ॥
జయన్తు తే శ్రీగురుధర్మమూర్తయో గణాధిరాజా మునిసఙ్ఘపాలకాః ।
అనేకవాదీశ్వరవాదసిన్దురాభిమానపఞ్చాస్యనిభాః క్రియాపరాః ॥ ౧౧ ॥
శ్రీధర్మమృర్తిసూరీశాః సూరిశ్రేణివతంసకాః ।
కల్యాణవపుషో నూనం చిరం నన్దన్తు సత్తమాః ॥ ౧౨ ॥
తదంహ్రికజరోలమ్బః శిష్యః కల్యాణసాగరః ।
చకార పార్శ్వనాథస్య నామావలీమభీష్టదామ్ ॥ ౧౩ ॥
పుణ్యరూపమిదం స్తోత్రం నిత్యమధ్యేతి భాక్తికః ।
తస్య ధామ్ని మహాలక్ష్యీరేధతే సౌఖ్యదాయకా ॥ ౧౪ ॥
ఇతి శ్రీపార్శ్వనాథనామాన్యష్టోత్తరసహస్రమితాని సమాప్తాన్యజనిషత ॥
శ్రీవిధిపక్షగచ్ఛాధిరాజ శ్రీధర్మమూర్తిసూరీశ్వరపత్కజభ్రమరాయమానేన
శ్రీకల్యాణసాగరసూరిణా శ్రీపార్శ్వనాథనామాని
శ్రీమన్మార్తణ్డపురే కృతాని లిఖితాని చ ॥
నిజకర్మక్షయార్థమ్ ॥ కౌశీద్యం విహాయ చ సమ్పూర్ణాని పాఠితానీతి ॥ ఛ ॥